برای روغن موتور قدیمی چه اتفاقی می افتد؟
برای روغن موتور قدیمی چه اتفاقی می افتد؟
سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده سعی کرده است با کمپین "شما آن را می ریزید ، می نوشید" خطر آلودگی غیرقانونی روغن موتور استفاده شده را برجسته می کند. آژانس تخمین می زند که روغن استفاده شده از تنها یک تغییر معمول روغن می تواند یک میلیون گالن آب شیرین را خراب کند - تأمین سالانه 50 نفر.
EPA همچنین پیشنهاد می کند که اگر هر قطره روغن قدیمی آنها در ایستگاه های خدمات و لوله های سریع ، محل های دفن زباله ، مراکز بازیافت یا فروشگاه های قطعات خودرو جمع شود ، تعویض روغن های آمریکایی به تنهایی می توانند روغن کافی برای 50 میلیون اتومبیل را بازیافت کنند.
(موسسه نفت آمریکا (API) وب سایتی را برای کمک به مصرف کنندگان در یافتن مراکز جمع آوری و بازیافت روغن موتور نگهداری می کند.)
ایستگاه های خدمات خریدار روغن سوخته و مراکز سریع روانکاری در حال حاضر روغن استفاده شده ای وزن مخصوص 0.90 بود را که از مشتریان پرداخت می کنند بازیافت می کنند ، اما "بازیافت" معانی مختلفی دارد. یک مطالعه وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) در سال 2005 تخمین زد که حدود 80 درصد از کل روغن جمع آوری شده برای بازیافت به عنوان سوخت صنعتی آسیاب ها ، دیگهای بخار ، کوره ها ، نیروگاه ها ، بخاری های فضایی و صنعت آسفالت سوزانده شد. بر اساس مطالعات منتشر شده در مجله بررسی شده توسط انجمن شیمی شیمی آمریکا ، این فرآیند به زندگی موتور روغن فرسوده یک عمر دوم می بخشد ، اما همچنین انتشار قابل توجهی از فلزات سنگین مانند سرب و روی ایجاد می کند.
پروژه آزمایشی را با سرمایه گذاران بخش خصوصی توسعه دهید
روغن استفاده شده قبل از تصفیه تحت فیلتراسیون قرار می گیرد. این کار با استفاده از یک قیف که کاغذ صافی در آن قرار داده شده بود انجام شد و سپس یک پمپ خلاuum به فلاسک فیلتر که قیف به کمک یک درپوش لاستیکی به آن ثابت شد متصل شد. 100 میلی لیتر روغن روانکاری استفاده شده با مخلوطی از 100 میلی لیتر تولوئن ، وزن مخصوص روغن موتور تازه 0.90 بود100 میلی لیتر 1-بوتانول و 100 میلی لیتر متانول در یک ظرف بسته مخلوط شده است. کل مخلوط موجود در یک لیوان بر روی همزن مغناطیسی قرار گرفت و به مدت یک ساعت هم زده شد. سپس اجازه داده شد به مدت 24 ساعت بایستد.
لایه روغنی سطح شفاف حاوی حلالها و روغن
به منظور جدا کردن حلالها از روغن روانکاری احیا شده ، به اواپراتور دوار منتقل شد. روغن پایه جدا شده سپس با نسبت آلومینای 1: 5 با آلومینای فعال مخلوط شد. آلومینا برای از بین بردن رنگ تیره خریدار روغن سوخته اضافه شد. همین روش در تولوئن ، 1-بوتانول و اتانول و همچنین با تولوئن ، 1-بوتانول و ایزوپروپانول استفاده شد. همین روش در تولوئن ، 1-بوتانول و ایزوپروپانول توسط نسبت حلال به روغن 1: 2 و 1: 3 کار می کرد
3. نتایج و بحث
روغن زائد ترکیبی از محصول احتراق مانند آب ، سوخت ، گرد و غبار جاده ها ، سایش فلز و محصول اکسیداسیون است که اسیدهای آلی پیچیده و خورنده را تشکیل می دهند. گرمای نهان تبخیر مقدار نیروهای Vander Waals است که مولکول های مایع را در کنار هم نگه می دارند [14]. اندازه گیری آزمایشی مهم فرآیند تصفیه مجدد استخراج حلال به طور معمول با مقدار لجن خارج شده از روغن استفاده شده نشان داده می شود. این ممکن است به صورت حذف درصد لجن (PSR) بیان شود که جرم لجن خارج شده در گرم / 100 گرم روغن استفاده شده است.
نتایج به وضوح نشان می دهد که افزودن بشقاب پرنده در اتصال دهنده های TLA و TPB منجر به کاهش مقاومت در برابر پوسیدگی (کاهش مقادیر G * / sinδ) ترکیبات حاصل می شود. TLA و TPB اصلاح نشده در مقایسه با مخلوط های اصلاح شده یوفو ، ویژگی های مقاومت در برابر فرسایش را به نمایش گذاشته اند. برتری TLA و مخلوط های UFO-TLA آن دوباره مشهود بود زیرا مقادیر G * / sinδ (مقاومت در برابر خراشیدن) به طور قابل توجهی بالاتر از مخلوط TPB و UFO-TPB بود.
تفاوت بین خصوصیات رئولوژیکی مشاهده شده برای مخلوط TLA و TPB شواهد موثقی را برای مطالعات قبلی ارائه می دهد که در آن نشان داده شده است که تأثیر مواد افزودنی بر خصوصیات رئولوژیکی مواد آسفالتی از منابع مختلف قابل تعمیم نیست و باید به طور مستقل مورد بررسی قرار گیرد زیرا وجود دارد رابطه اثبات شده واضحی بین تفاوت در کیفیت آسفالت (ترکیبات مختلف) از منابع مختلف و کیفیت عملکرد حاصل از اتصال دهنده ها وجود دارد. مواد آسفالتی با مشخصات مشابه اغلب می توانند سنگ فرش هایی با خصوصیات مختلف فیزیکی ، عملکرد و قابلیت سرویس دهی تولید کنند (Mohamed et al. 2016، 28).
اثر تصفیه در نقطه اشتعال
وزن مخصوص نمونه های روغن تصفیه شده توسط هیدرومتر دیجیتال Thermo-Hygro مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. وزن مخصوص روغن موتور تازه 0.90 بود ، در حالی که وزن مخصوص روغن موتور استفاده شده 0.93 بود. نتیجه وزن مخصوص تیمار استخراج با حلال کامپوزیت 0.88 ، وزن مخصوص تیمار استخراج با یک حلال منفرد 0.858 و وزن مخصوص تیمار اسید 0.909 است که در شکل 3 نشان داده شده است. ما دریافتیم که مقدار وزن مخصوص روغن موتور استفاده شده بیشتر به روغن بازیافتی با روش های مختلف اختصاص دارد. بسته به ماهیت و نوع آلودگی ها می تواند کمتر یا بیشتر از روغن موتور تازه باشد [11].
روند بازیافت روغن موتور استفاده شده در واقع بسیار ساده است. در اینجا چگونگی انجام یک کار کامل در هر زمان که سواری شما به دلیل یک گروه تازه است ، انجام شده است.
نحوه بازیافت روغن روغن را در خود داشته باشید
رمز موفقیت و مسئولیت بازیافت روغن اطمینان از این است که همه آن را به دست می آورید. در زیر محل کار خود یک تارپ یا ورق پلاستیکی قرار دهید. سپس یک ظرف مناسب را در بالای برزنت و در زیر موتور خود قرار دهید تا روغن هنگام تخلیه آن گرفته شود. (یک ظرف قطره ای که همراه با یک جرقه کامل باشد بهترین انتخاب شما خواهد بود.)
چرا روغن موتور و فیلترها را بازیافت کنید
طبق EPA ، روغن استفاده شده از یک تغییر روغن DIY در صورت ریختن در یک زهکشی طوفان می تواند 1 میلیون گالن آب را آلوده کند. روغن موتور هنگام تأمین انرژی موتور شما کثیف می شود ، اما با تصفیه مجدد روغن می توان این عناصر را بی نهایت از بین برد.
برای تولید یک گالن روغن تصفیه شده مجدد به انرژی کمتری نسبت به نفت خام نیاز است و یک گالن روغن مستعمل 2.5 لیتر روغن روانکاری ، برابر با 42 گالن روغن خام را ارائه می دهد.
فیلترهای روغن بیشتر از فولاد تشکیل شده اند که متداول ترین ماده بازیافتی در جهان است.
آماده سازی بازیافت روغن موتور و فیلتر
هنگام تخلیه روغن موتور از اتومبیل یا وسایل نقلیه دیگر ، حتما ظرفی را در زیر آن قرار دهید تا تمام روغن جمع شود. همچنین ممکن است بخواهید یک ملافه یا تارپ زیر ظرف قرار دهید.
برای جمع آوری روغن موتور از یک محفظه ایمن استفاده کنید که روی آن مهر و موم شود.
مایعات اتومبیل دیگر را مانند ضد یخ یا روغن ترمز مخلوط نکنید.
اگر به مرور زمان در حال جمع آوری روغن هستید ، توجه داشته باشید که بیشتر امکانات به طور هم زمان بیش از 5 گالن را قبول نمی کنند.با استفاده از یک پیچ گوشتی گنبد فیلتر روغن استفاده شده خود را سوراخ کنید ، سپس آن را زیر و رو کنید و اجازه دهید یک شب در ظرف روغن موتور تخلیه شود. فیلتر روغن خود را پس از تخلیه کامل در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید.روغن خود را بردارید و برای بازیافت به یک مرکز جمع آوری فیلتر کنید. در iRecycleOil Earth911’s یک محل تخلیه روغن موتور و فیلترهای نزدیک خود پیدا کنید.
راهنمای بازیافت مواد دیگر را پیدا کنید
سوالات بازیافت روغن موتور و فیلترهای مکرر استفاده شده
آیا می توانم روغن موتور و فیلترهای استفاده شده را در برنامه بازیافت کنار خود بازیافت کنم؟
- آیا روغن موتور خطرناک تلقی می شود؟
- آیا ظروف روغن موتور قابل بازیافت هستند؟
- کجا می توانم روغنم را برای بازیافت ببرم؟
- روغن من برای بازیافت چقدر باید تمیز باشد؟
- آیا لازم است فیلتر خود را با هر تغییر روغن DIY عوض کنم یا می توانم دوباره از آن استفاده کنم؟
- تسهیلات جمع آوری ABOP چیست؟
- آیا ایالتی وجود دارد که به بازیافت روغن موتور / فیلتر نیاز داشته باشد؟
- روغن موتور و فیلترها چگونه بازیافت می شوند؟
- روغن موتور تصفیه شده مجدد چیست؟
- آیا می توانم روغن موتور و فیلترها را برای بازیافت درآمد کسب کنم؟
خریدار روغن سوخته در تهران و کرج
خریدار روغن سوخته در تهران و کرج
چرا روغن موتور را بازیافت کنید؟
چه اتفاقی می افتد تا روغن موتور بازیافت شود؟
نحوه بازیافت روغن
روغن موتور ضایعاتی چیست؟
برای دفع مناسب روغن استفاده شده ، روشهای زیر را به کار بگیرید
حقایق روغن استفاده شده
2. روغن موتور زاید از کجا می آید؟
خریدار روغن سوخته را اینجا بیابید
ورق رنگی سمنان
اما عمده استفاده از ورقرنگی استفاده از آن به عنوان سقف کاذب،سقف و بدنه ی انبارها و کارگاه ها،بدنه ی کامپیوتر و کابینت های آشپزخانه و .. است در ساخت کانتینر و سردخانه ها به وفور از ورق رنگی استفاده می شود.
ورق های شیروانی از فروش ورق شیروانی دو نوع ورق ۱- بدون رنگ گالوانیزه ۲- رنگی گالوانیزه در بازار موجود می باشد.
که در آن هم تنوع رنگ و هم تنوع فرمینگ بسیار می باشد .
به دلیل شباهت فرمینگ کرکره به موج های مدور و دایره ای مانند به آن ورق سینوسی (Sinoos) نیز گفته می شود. امروزه تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار گرفته است.
به لحاظ ابعاد طولی و عرضی ، فروش ورق طرح سفال ضخامت و وزن ورق های گالوانیزه و گالوانیزه رنگی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها اختلاف آنها در قیمتشان است که به واضح ورق گالوانیزه رنگی از ورق گالوانیزه معمولی گران تر است.
ضخامت پوشش رنگ روی ورقها ۲۰-۲۵ پشت ورق ۷-۱۵ میکرومتر است. این ورقها مانند ورق گالوانیزه ضخامت کم و فرم پذیری خوبی دارند و با فرمهای سینوسی(یا کرکره شیروانی)، ذوزنقه، طرح سفال(پالرمو، ژنوا، شادولاین) تیزه، آبرو شیروانی استفاده می شوند. در عین حال مواردی چون نصب سریع و آسان، زیبایی و قیمت مناسب نسبت به محصولات مشابه، عدم تغییر رنگ و شکل در مقابل شرایط جوی، مقاومت در برابر رطوبت آب و هوا، یکپارچگی و عدم شکستگی به مرور زمان موجب کاربرد وسیع این محصولات می گرددورق طرح سفال پالرمو و ژنوااز ورق گالوانیزه رنگی تولید میشود همانطور که از اسمش پیداست پایه این نوع ورق ها گالوانیزه می باشد که قسمت روی ورق به ضخامت 20 الی 25 میکرونو در قسمت پشت ورق در فروش ورق کرکره ای یک مرحله به ضخامت 7 الی 15 میکرون پوش رنگ بصورت کوره ای گرفته که این پوشش ضمن زیبایی خاص باعث می شود ورق در مقابل پوسیدگی و زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.
عرض ورق استفاده شده قبل از فرم دهی : ۱۰۰ سانتیمتر و ۱۲۵ سانتیمتر می باشد
طول ورق : بنا به درخواست مشتری و به دلخواه
این نوع محصول به دلیل داران بودن نصب آجری مانند نمای بسیار زیبایی به ساختمان می بخشد. ورق پرچین ظاهری شبیه ورق وارداتی دکرا دارد لذا آرایش ظاهری خاص این محصول و قیمت مناسب آن سبب محبوبیت زیاد شده است. زیرسازی مواد پرچین با پروفیل و چوب قابلیت اجرا داشته که یکی از مزایای مهم آن می باشد. جهت عایق بندی متریال آن نیز می توان از پشم شیشه یا پشم سنگ استفاده کرد.
با نام تجاری کریستال در بازار شناخته می شوند، راه حل های مناسبی برای کاربردهای داخلی محسوب می شوند. این نوع از ورق ها به سبب فروش ورق ذوزنقه ای قیمت کم، چگالی کم، سختی بالا و مقاومت شیمیایی بسیار مورد توجه هستند. ورق های کریستال از شفافیت بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین، برای پوشش های شیشه ای داخلی، قاب و چراغ های سقفی ایده آل هستند. آنها هم چنین در مکان های مرطوب مثل کابین حمام ها و صفحات دوش به سبب تمایل کم به جذب آب مورد استفاده قرار میگیرند. فروش ادویه همچنین این ورق ها به سبب قابلیت بازیافت پذیری خوب بسیار مورد اهمیت می باشند. این گونه از ورق ها را در طیف های رنگی وسیع و ۶۴ طرح و عاج تولید می کند و ورق های GPPS را در اشکال مختلف شفاف، یخی، گالشی و مشجر ارائه می کنند. ورق های کریستال(پلی استایرن)